15. Festival prvih (2017)

http://gradsgate.com/manual/ PROGRAM 15. FESTIVALA PRVIH

how to buy neurontin online TEMA: IZMIŠLJANJE TRADICIJE

KNAP, Ivanićgradska 41a, Volovčica

http://www.knap.hr/

2. do 7.10.2017.

Ponedjeljak 2.10 2017.

17.00 – 21.00 

PINO J. IVANČIĆ: KUHARSKI PERFORMANS

GALERIJA DOGAĐANJA

19.30

otvaranje 15. Festivala prvih i izložbe u Galeriji Događanja

BAKOTIĆ, ČURIK, BOBEK, MARUŠIĆ, IVANČIĆ, DADA, POPOVIĆ

FOAYER KNAP

20.00

predavanje

SEJO SEXON (Zabranjeno pušenje) i dr.sc. BRANIMIR JANKOVIĆ (povjesničar)

IZMIŠLJANJE TRADICIJE

Prema britanskom povjesničaru Hobsbawmu: “Izmišljena tradicija“ označava skup praksi ritualne ili simboličke prirode, kojima u načelu upravljaju javno ili prešutno prihvaćena pravila čiji je cilj ponavljanjem usaditi određene vrijednosti, norme i ponašanja.

Sejo Sexon, dugogodišnji prijatelj festivala, pjesnik, glazbenik i povjesničar, te dr. sc. Branimir Janković, povjesničar svojim će izlaganjima pojasniti Hobsbawmov i Rangerov pogled na tradiciju, u kontekstu europske i hrvatske povijesti.

21.30

PINO J. IVANČIĆ

Prezentacija performansa i degustacija

Utorak 3.10.2017.

SCENA KNAP

19.00

NEVA LUKIĆ I SARA RAJAEI:

The Motel in the Well, 2016. kratak film, 23’04”

producenti: Geen Dank Produkties, Kreativni sindikat

dio kolekcije: Lima, Amsterdam

The Motel in the Well je eksperimentalni film koji pripovijedaju dva lika (otac i kćer). Živeći u emigraciji, kćer započinje emocionalno putovanje razmišljajući o svojem djetinjstvu koje se djelomično odvijalo i za vrijeme domovinskog rata, u gradu Zagrebu. Njena potraga i istraživanje povezuje je sa sjećanjima njezinoga oca, s njegovim djetinjstvom i životom tijekom rata. Otac pripovijeda o motelu čiji je bio vlasnik.

20.00

TRIBINA

dr. sc. TANJA BUKOVČAN

DOKUMENTACIJSKE PRAKSE U UMJETNOSTI KAO MATERIJAL ZA VIZUALNU ANTROPOLOGIJU

Kada i zašto se ono prošlo može promatrati kao ono tradicijsko, vrijedno bilježenja poput starih običaja i zanata? Koji je potencijal pojedinačnih umjetničkih djela raznih autora, sagledavanih skupno (pogotovo u festivalskoj formi prikazivanja) za jedan takav pristup i što nam to donosi?

Oslanjajući se na petnaestogodišnju tradiciju Festivala prvih koristit ćemo video arhivu 7.FP održanog 2009. godine na temu BESPLATNO OBRAZOVANJE tijekom blokade nastave Filozofskog fakulteta u Zagrebu.

Srijeda 4.10.2017.

back-stage, kod Glihinih Gromača

20.00

JOSIPA BUBAŠ

DOZIVANJE, site-specific izvedba

Dozivanje je proces otkrivanja novih prostora ili proces prizivanja onih prastarih.

Oton Gliha 1972. godine izrađuje kameni mozaik na zidu foajea Kulturnog centra na Peščenici. Nakon odvajanja kazališne scene, mozaik dospijeva u backstage, uski prostor nedostupan publici, nalik tunelu, ili spilji. Unutar tunela, gromače terra magice nude natruhe drevnih sjecanja koja ovim radom dozivam, glasom oslobađajući prostore skrivene u vlastitom (ili kolektivnom) tijelu.

FOAYER

21.00

IVAN MARUŠIĆ KLIF

TATA KUPI MI SVE, glazbeni koloplet

U skladu s propozicijama ovog festivala, Klif će, kao pjevač, pokazati kako je na 1. FP-u debitirao s glazbenim kolopletom „Tata kupi mi sve“.

Četvrtak 5.10.2017.

KONCERTNA DVORANA KNAP

18.00 – 20.00

GLAZBENA RADIONICA ZA DJECU I ODRASLE

PREDRAG BOBIĆ, profesor glazbene kulture i bivši basist Zabranjenog pušenja

UPOZNAJTE TRADICIJE GLAZBENIH LJESTVICA

Kako i zašto nastaju glazbene ljestvice? Koje ljestvice pripadaju prošlosti a koje se koriste u naše vrijeme? Kakve su razlike između ljestvica i što one donose u stvaranju glazbe? Koja je razlika između dura i mola te kakav je njihov utjecaj na osjećaj koji se određenom glazbom želi proizvesti? To su teme kojima ćemo se baviti na ovoj radionici.

FOAYER KNAP

20.00

RAZGOVOR O SAMOSTALNOM KAZALIŠNOM RADU ŽELJKA ZORICE NAKON KUGLA GLUMIŠTA

Sudjeluju: Gordana Vnuk, Emil Matešić, Krunoslav Mavar, Vera Marelja i drugi

Po prestanku rada Kugla glumišta, Zorica osniva nekoliko kazališnih grupa i radi kazališne predstave. Autorski ih oblikuje likovno i scenografski, a radi na njihovom sinopsisu, koristeći multimedijalni pristup (glazba, film, ples, žive slike itd.). Društvena angažiranost i kritičnost konstanta je Zoričinih predstava.

GALERIJA DOGAĐANJA

22.00

NIKOLA ISKRA I ANA ZORICA

PERFORMANS: JESMO LI NAPOKON SLOBODNI?

Izvedba je inspirirana nizom od devet fotografija Željka Zorice „Napokon slobodni!“ priređenih za sudjelovanje na izložbi „Tužni tropi“ kustosa André von Aha, u sklopu Queer Festivala, u svibnju 2012. godine.

Petak 6.10.2017.

SCENA KNAP

20.00

KEVIN DOYLE, USA/IRSKA

PREMIJERNA IZVEDBA: KONZUM/CONSUME

Doyle je je pisac i redatelj s više od deset godina profesionalnog umjetničkog iskustva. Diplomirao je dramaturgiju na Purchase College (SUNY) i napisao 12 dramskih tekstova koji su izvedeni u Kanadi, Belgiji, Nizozemskoj, Rumunjskoj, Švedskoj i SAD- u. Ovaj izvedbeni projekt posvećen je radu i kratkom poznanstvu sa Zoricom,  a kroz satiričan i kritički diskurs bavi se ključnim pitanjima neoliberalne stvarnosti.

Subota 7.10.2017.

FOAYER KNAP

10.00 – 13.00

MATIJA BOBEK

RADIONICA ZA DJECU I ODRASLE

STVARANJE DIDAKTIČKIH IGRAČAKA OD PRIRODNIH MATERIJALA

Odgajatelj iz Varaždina stiže s pregrštima grančica, drvaca i drugih prirodnih materijala da vas nauči kako složiti pravu prirodnu igračku.

GALERIJA DOGAĐANJA

18.00

RAZGOVOR

O FINANCIRANJU NEZAVISNE KULTURE I PREDSTAVLJANJE FONDA ZA DRUGE

Sudjeluju ZVONIMIR DOBROVIĆ I KEVIN DOYLE

FOND ZA DRUGE posvećen je umjetnosti, aktivizmu i edukaciji. To je program koji traži podršku zajednice i pojedinaca i omogućava najšire uključivanje u njegov razvoj – da bi se usredotočio na projekte i potrebe umjetnika i aktivista izvan tradicionalnih mreža financiranja. Fond su pokrenuli Dobrović i Isaković u svibnju 2017.

Doyle je vrhunski stručnjak u osiguravanju podrške za svoja dramska djela i izvedbe.

—————————————————————————

POSEBNI PROGRAM

Galerija Događanja

5.10.2017.

22.00

ANA ZORICA I NIKOLA ISKRA (Uplašene žirafe ponovo mašu)

Performans: Jesmo li napokon slobodni?

Izvedba je inspirirana nizom od devet fotografija Željka Zorice „Napokon slobodni!“ priređenih za sudjelovanje na izložbi „Tužni tropi“ kustosa André von Aha, u sklopu Queer Festivala, u svibnju 2012. godine.

Iz kataloga izložbe izdvajamo citate koji čine dio Zoričine najave:

Povoljne najlon vrećice da zadovolje sve vaše poslovne potrebe. Najlonske vrećice morate imati za bilo koju poslovnu djelatnost. Bilo da imate zaposlenike koji putuju, zaposlenike koji moraju nositi tešku opremu ili alate ili zaposlenike koji nose laptope iz ureda, od najlon vrećica imate mnogo koristi u svom poslu.                                                                                             reklama s weba

Čovjek bi morao biti vrlo naivan ili nepošten da bi pomislio kako ljudi biraju svoja vjerovanja nezavisno od svojih uvjeta života.                                                                  Claudé Levi-Strauss, Tužni tropi

NIKOLA ISKRA rođen je sredinom prošlog stoljeća u zemlji koja ne postoji. On ne putuje i ništa ne radi. Smješka se, pogladi psa ili mačku i pije gemište. Ponovno čita iste stare knjige i sluša radio šumove. On gleda iste filmove i ne pamti nova imena. Živi u Pribanjcima na Kupi i provodi 8 sati dnevno u žutoj limenoj kućici na autocesti.

ANA ZORICA nije lik iz priče. Ima dva ženska imena, jedno osobno, a drugo obiteljsko. Iz te je obitelji, prije četiri godine, nestao Željko Zorica. Gdje se sad točno nalazi nije nam sasvim jasno.

6. 10.2017.

20.00

SCENA KNAP

KEVIN DOYLE, USA

KONZUM/CONSUME, izvedba

Premijerna izvedba projekta KONZUM/CONSUME,  američkog multimedijalnog umjetnika, pisca i redatelja Kevina Doyla. Kroz ovaj rad Kevin Doyle, nadahnut poznanstvom i umjetničkim tendencijama preminulog  hrvatskog multimedijalnog umjetnika, scenografa te osnivača umjetničke organizacije Studio Artless Željka Zorice (1957.-2013.) preispituje svoj i rekonstruira njegov umjetnički rad. Ono što Doyla povezuje sa Zoricom bez obzira na geografske, dobne i kulturološke razlike je kritičnost prema poziciji čovjeka/umjetnika u konzumerističkom neoliberalnom društvu.

Željko Zorica i Kevin Doyle susreli su se 2012. godine na konferenciji IETM (Međunarodna mreža suvremenih izvedbenih umjetnosti) gdje je Zorica izveo interdisciplinarni projekt “Cabbage Clairvoyant”. Doyle je, oduševljen, potražio Zoricu i uslijedio je susret kojeg Doyle naziva jednim od najplodnijih umjetničkih dijaloga ostvarenih tijekom svoje karijere, a Zorica za suradnju s Doylom u jednom od svojih intervjua  kaže sljedeće, “Ponekad se događa da se netko iz publike pojavi sa točnim odgovorom na zagonetku iz rada. Posljednji put se to dogodilo s Kevinom Doylom iz grupe Sponsored By Nobody. Razgovarali smo o radu Kupus vidovnjak, jer on je zapravo ja. ˝

Zorica i Doyle su 2012. g. dogovorili zajedničku suradnju, no godinu dana kasnije Zorica je umro. Doyle se javio zatečen viješću o Zoričinom odlasku i iskazao volju i namjeru da sam nastavi projekt. Tako je Kevin Doyle boravio u Zagrebu u ljeto 2016. godine,  a tijekom boravka  je uočio da kod nas, kao i u Americi,  trgovački centri na rubnim dijelovima grada  postaju mjesta okupljanja te na neki način preuzimaju funkciju kulturnih centara.  Iako, osim (skupih) filmskih projekcija trgovački centri ne nude kvalitetne kulturne sadržaje poput kazališta ili likovne umjetnosti, ljudi im se utječu, zamjenjujući kulturni sadržaj kupnjom.  Stoga se u svom radu,  koji će nastati u suradnji s Knap- om,  Doyle pita, mogu li u tom smislu lutke u izlozima biti nositelji kulturne ponude ili poruke?

KEVIN DOYLE (USA, Belgija) mladi je pisac i redatelj s više od deset godina profesionalnog umjetničkog iskustva. Diplomirao je dramaturgiju na Purchase College (SUNY) i napisao 12 dramskih tekstova koji su izvedeni u Kanadi, Belgiji, Nizozemskoj, Rumunjskoj, Švedskoj i SAD- u. Kazališni i izvedbeni projekti na kojima Kevin Doyle radi su multimedijalni i interdisciplinarni, a kroz satiričan i kritički diskurs bave se ključnim pitanjima neoliberalne stvarnosti.

Tako Doylea neprestano zanima kritika potrošačkog društva i konzumerizma (predstava Iza mete na inovativan se način bavi interakcijom kupaca i prodavača u trgovačkom centru Target u Brooklynu), socijalna pozicija manjinskih zajednica (beskućnici Brooklyna, iračke izbjeglice u Europi), pitanja društvenih/javnih kulturnih politika u kapitalizmu, a u izvedbenom procesu  smatra kako se te teme ne mogu dobro obraditi tradicionalnim umjetničkim postupcima. Zato Doyle koristi glumu, ples, film, direktni prijenos kamerom, glazbu, “pronađene tekstove”, autorske tekstove,  apstrakcije, metafore, ponavljanja, dekonstrukcije te tehnike spajanja i kolažiranja kako bi kroz svoj rad uspio što slojevitije propitati konflikt konzumerizma i duhovnih /umjetničkih stremljenja. Tako ćemo 06. listopada 2017. moći svjedočiti jednoj novoj vizuri konzumerističkog problema u Hrvatskoj kroz pogled objektivnog, nepristranog promatrača/umjetnika. Uvjereni smo da će biti vrlo zanimljivo.